spreadyourlight.blogg.se

Följ arbetet under tiden i Indien under december 2013-maj 2014

Teeth.

Publicerad 2013-11-22 10:26:00 i Allmänt,

 
 
These pictures speak for themselves. The words of Murray Dickson ("Where there is no doctor", 1983), that you can read here, contain some truths about basic principals for mantaining healthy gums and teeth. It's always easiest to solve a problem by preventing it from becoming one.
 
 I've been reading the book during this fall and I am amazed of its way to bring what seems to be great and simple solutions to people in different places of the world. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnsvensson

Bor: I min lägenhet i Södertälje Ålder: 25 år Gör: Arbetar som legitimerad sjuksköterska, just nu vid Södertälje sjukhus Tycker om: matlagning, att resa, att umgås med människor, och sist men inte minst tycker jag mycket om mitt arbete. Varför har jag öppnat denna blogg?: För att Du ska kunna följa med i arbetet för att ge basal omvårdnad till barnen som går i en skola i slummen av Dehradun, i norra Indien. Jag kommer själv att åka dit och vara en del av detta arbete fr.o.m. december 2013 tom. juni 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela