spreadyourlight.blogg.se

Följ arbetet under tiden i Indien under december 2013-maj 2014

Blåsväder?

Publicerad 2013-09-28 17:57:00 i Allmänt,

Vissa tider i livet kan upplevas som extra blåsiga. Förändringens friska vindar kan vara tärande men ack så välbehövliga. Idag träffade jag två olika vänner; den ena över en tallrik borschtsoppa och den andra över en kopp Gevalia och chokladkaka. Med min ena vän hade jag ett intressant samtal om målsättningar och vad vi egentligen vill med våra stora planer? Det andra samtalet handlade mycket om andra människor. Vi har gått i samma kyrka i fem år utan att veta om varandra, det var hög tid men verkligen också rätt tid, för oss att mötas nu. Så mycket att prata om och så många gemensamma nämnare.  Vi skissade på planer inför hösten med arbetet för våra tonåringar. Någon Större leder våra steg. Det är hopp och det är trygghet. It's the wind of change.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnsvensson

Bor: I min lägenhet i Södertälje Ålder: 25 år Gör: Arbetar som legitimerad sjuksköterska, just nu vid Södertälje sjukhus Tycker om: matlagning, att resa, att umgås med människor, och sist men inte minst tycker jag mycket om mitt arbete. Varför har jag öppnat denna blogg?: För att Du ska kunna följa med i arbetet för att ge basal omvårdnad till barnen som går i en skola i slummen av Dehradun, i norra Indien. Jag kommer själv att åka dit och vara en del av detta arbete fr.o.m. december 2013 tom. juni 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela